středa 30. prosince 2015

KNIŽNÍ VÝZVA 2016

Včera jsem četla pár blogů a u několika z nich jsem narazila na Knižní výzvu na rok 2016. Blogerky ji měly v připravovaných článcích a některé i v těch publikovaných. A jelikož mě čtení tento rok opravdu nadchlo, tak jsem si řekla proč to nezkusit.





 Normálně jsem přečetla tak 3 - 4 knihy ročně. Na rok 2015 jsem si ale řekla, že jich přečtu co nejvíce budu moct. Dokonce myslím, že to bylo i moje novoroční předsevzetí. Za rok 2015 jsem přečetla 17 knih (což je pro mě úspěch). Vážně nechápu, jak někdo může přečíst jednu knihu týdně. Kde na to sakra ty lidi berou čas?




A teď k samotné výzvě. Na Databázi knih jsem našla jednu, která mě vážně zaujala. Není to jen daný počet, který musíte splnit, ale je to kreativní výzva. Každá kniha by měla být přiřazena jen k jednomu číslu a měla by to být kniha přečtená v roce 2016 nečekaně. A takhle vypadá...


1. Kniha s červenou obálkou - Erebos, Hra, která zabíjí
2. Kniha, která má více jak 500 stran 
3. Kniha odehrávající se ve fiktivním světě (např. Narnie apod.) - Útěk, Labyrint
4. Kniha, která má méně jak 200 stran - Astrologie, rukopis boží
5. Povídková kniha
6. Kniha odehrávající se v budoucnosti - Ready player One, Hra začíná
7. Kniha odehrávající se v minulosti
8. Klasika, kniha z „povinné četby“ 
9. Kniha od českého autora - Rychlé šípy
10. Kniha s více autory 
11. Kniha s lidmi na obálce - První láska
12. Kniha od zahraničního autora - Příliš mnoho Kateřin
13. Kniha, ve které vystupuje postava homosexuální orientace - Dash & Lily, kniha přání
14. Erotická kniha 
15. Kniha, kde postava trpí psychickou/fyzickou poruchou/nemocí/postižením - Tím všechno začíná 
16. Harlequin
17. Kniha, kde je hlavní postava/vypravěč dítě 
18. Severská detektivka/thriller 
19. Kniha, která se odehrává ve více než jednom státě - Hra na lež (USA, Británie)
20. Horor 
21. Kniha odehrávající se za války - Tmavomodrý svět
22. Tajná sedma/Správná pětka 
23. Kniha od slavné osobnosti (herec, zpěvák,…) - Girl Online
24. Kniha odehrávající se v sousedních státech (Německo, Slovensko, Polsko, Rakousko) - Pět (Německo)
25. Kniha se zvířetem na obálce 
26. Kniha podle skutečné události 
27. Kniha, podle které byl/bude natočen film/seriál - Zmizelá
28. Kniha v cizím jazyce 
29. Kniha odehrávajíc se v jiném státě než USA - Příliš pozdě na slzy
30. Kniha, která má v názvu barvu 
31. Přečíst si znovu svoji oblíbenou knihu 
32. Kniha s bílou obálkou - Forrest Gump
33. Kniha odehrávající se u moře/exotické/letní místo 
34. Kniha, která mě rozbrečela - Hledání Aljašky
35. Kniha odehrávající se ve vesmíru 
36. Kniha, jejímž autorem je muž  
37. Kniha, jejímž autorem je žena 
38. Kniha, kterou jsem přečetl/a za méně jak tři dny - Will Grayson, Will Grayson
39. Kniha od Stephena Kinga 
40. Kniha dražší než 400 Kč 
41. Pokračování rozečtené a dosud nedočtené série - Vesmírná pouť
42. Kniha, které dal čtenář špatné hodnocení (1 a 2 hvězdičky) - Panika
43. Kniha, jejíž původní jazyk je jiný, než angličtina (ne čeština!) 
44. Kniha od autora, jehož jméno má stejné iniciály 
45. Kniha z edice Světový bestseller - Hledání Aljašky
46. Kniha, která má na databázi knih hodnocení 85%+ - Malý bratr
47. Kniha, která mě dokázala rozesmát - Papírová města
48. Kniha, která vyšla v minulém století - SNídaně u Tiffanyho
49. Nejoblíbenější kniha kamarádky/sestry/… 
50. Kniha, kterou jste odložili, ale v rámci výzvy dočtete - Nádherná temnota


No? Tak kdo do toho půjde se mnou? Nejsem si úplně jistá, jestli jich přečtu vážně 50, ale rozhodně se budu snažit! Všechno si to plánuji přepsat do diáře, (na takové ty poznámkové stránky, které se nikdy stejně nevyužijí) a ke každému úkolu si napíšu název knihy. Až ji přečtu samozřejmě. A také je tu budu "vybarvovat" červeně, abychom se mohli třeba vzájemně motivovat.

Je tu někdo, kdo se také dá do knižní výzvy? Nebo máte nějakou jinou? :-)

Protože ČTENÁŘ PROŽIJE TISÍC ŽIVOTŮ, NEŽ ZEMŘE, ALE ČLOVĚK, JENŽ NIKDY NEČTE, PROŽIJE JEN JEDEN.

16 komentářů:

  1. Jdu do toho s tebou. Já si každý rok na Goodreads stanovím 50 knih, které ale nikdy nepřečtu. :-D Je to jenom číslo, ale vážně by mi nevadilo, kdybych to dokázala aspoň jeden rok dotáhnout do konce :-D. Tak uvidíme příští rok. Tahle výzva se mi vážně líbí. Tak adios a těším se na tvé další články :) Janys

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem na tuto výzvu koukala a jsem rozhodnutá, že do ní půjdu :)

    nejsem si jistá, jestli to zvládnu, ale chci to aspon zkusit! :) Už se těším, až na blogu udělám článek "Zvládla jsem knižní výzvu 2016" :D :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrý nápad s tím článkem!:-) Držím palce.

      Vymazat
  3. Wow, tahle výzva je moc zajímavá, chtěla jsem se zapojit do něčeho podobného, ale nakonec jsem zvolila jednoduchou výzvu od Ells (zrovna mám o tom článek), a to je přečíst určitý počet knih za rok - můj cíl je 50 knih a to se bojím, že nezvládnu ani to. Ale pro příští roky skvělá inspirace:)
    Pinki Claire

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se bojím, že to nezvládnu, ale musíme si věřit! To dáme!:-D

      Vymazat
  4. Super výzva, také půjdu do Knižní výzvy na rok 2016 ale do jiné :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavá výzva. Já bych asi tolik knížek nedala, nemám na to kvůli práci čas, ale teď jsem k vánocům dostala několik knih a už se na ně moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky dostala asi 7 knih, tak už je mám přiřazené, abych je mohla přečíst a rovnou si něco odškrtnout:-)

      Vymazat
  6. Super, je skvělé že si lidé i v dnešní době najdou čas na čtení! Moc ti fandím a doufám, že se ti to podaří! :)
    adele-bloguje.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je hodně zajímavá výzva! Ale už teď je mi jasný, že 50 knížek nemám šanci přečíst :) Ročně jich přečtu maximálně 10 :D Každopádně ti držím palce a doufám, že nás budeš informovat, jak jsi na tom! :)
    HollyChicc

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavá výzva :) Já moc čtenářka nejsem, ale budu muset začít číst knihy na maturitu, tak aspon neco! :D

    SweetElis

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tohle je úplně super nápad. Mám takové množství nepřečtených knih na které se těším, ale nikdy se nemohu přemoci k jejich přečtení. Do této výzvy jdu s tebou a také ji nasdílím na svůj blog, abychom si mohly sledovat úspěchy ;-) Sice pochybuji, že bych měla čas na přečtení 50-ti knih, ale budu se snažit trávit svůj čas co nejproduktivněji ;-)
    http://veronique-beauty.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Přímo knižních výzev se neúčastním, ale právě mne čeká jedna u oblasti zdravějšího životního stylu, tak prosím všechny, aby číhali u mne na blogu :D
    Ale jinak knihy miluji, bohužel moc času na čtení nemám :(
    Držím palce, ať se výzva vydaří, pohltí tě slastný pocit výhry a znova se příští rok do ní pustíš :D

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý nápad, ale já si vybírám knihy podle sebe, nerada si nechám diktovat :) ale čtu víc jak dřív :)

    OdpovědětVymazat