pátek 16. prosince 2016

KÁMOŠI KOLEM CELÉHO SVĚTA ~ PENPALS/PENFRIENDS

Možná si teď říkáte něco jako: Ta holka se zbláznila? Kdo ještě v dnešní době píše dopisy?! Asi se budete divit, ale pár nás tady takových opravdu ještě stále je. Jestli chcete vědět, jak to celé funguje, tak pokračujte ve čtení dámy a pánové.


PENPALS 
Co je to vlastně Penpals? Dá se to říci také jako penfriends a znamená to "kámoši na dopisování", jak si asi každý dokáže odvodit. Jednoduše si najdete nějakého kamaráda ať už ze zahraničí (můžete procvičovat skills) a nebo z České republiky a píšete si dopisy. Né vážně? Ano vážně. 

PROČ BYCH TO MĚL/A JAKO DĚLAT?
1) Je to super odreagování
2) Získáš nové kamarády
3) Můžeš se vyzpovídat
4) Je to bezvadnej pocit, když ti přijde dopis
5) A ještě bezvadnější je, když s dopisem dostaneš i nějaké maličkosti (čaj, čokoládka, roztomilý věci z papírnictví atd...)

KDE NAJDU TAKOVÉHO KÁMOŠE?
Určitě existuje hodně stránek, kde můžete takového kamaráda najít. Já používám nejvíce fórum postcrossingu (o kterém jsem vám psala TADY), kde je speciálně kolonka pro penpals a nebo stránku www.interpals.net, kde si můžete dopisovat jak elektronicky, tak si právě zaškrtnout okénko pro penfriend.

MÁM KÁMOŠE, ALE NEVÍM JAK PSÁT TAKOVÝ DOPIS
a) Není na to žádný určitý návod, v 1. dopise je nejlepší se prostě představit (jak se jmenuješ, kde bydlíš, co studuješ, kde pracuješ, atd.) a ptát se na otázky tvýho kámoše, aby jsi alespoň trochu věděl, s kým si to vlastně píšeš. Vždycky potěší nějaký hezký dopisní papír a na něm dopis napsaný RUČNĚ!
b) A všechny blázny do papírnictví a takových věcí jako jsem já určitě potěší i hezká obálka. Můžete jich krásných sehnat tuny a nebo si koupit obyčejnou barevnou či bílou a jednoduše ji ozdobit.
c) Nejlepší je k dopisu vždy přidat nějaké maličkosti a samolepky. Já většinou přibaluji fotky, čaje, mince a takové různé drobnosti. Člověku, kterému dopis posíláte to udělá určitě radost.



Doposud jsem dostala přesně 50 dopisů (ano počítala jsem to) a poslala jich snad ještě víc. je to super způsob, jak se dozvědět o jiných lidech a jiných kulturách spoustu věcí. Někteří šťastlivci, když na to máte odvahu teda, tak se domluví a jedou jeden ke druhému na návštěvu a stanou se z nich opravdoví přátelé. Přestaňme si psát smsky a zpráve na messengeru, ale vraťme se alespoň na chvilku do časů, kdy tyhle věci ani neexistovali.

Píšete někdo dopisy?

BUĎTE JAKO POŠTOVNÍ ZNÁMKA. PŘILEPTE SE K JEDNÉ VĚCI, DOKUD JI NEDOSTANETE. 

4 komentáře:

  1. Vidíš, to jsem ani nevěděla, že jsou stránky, kde si můžeš najít kamarády na dopisování:)
    Já už dopisy nikomu neposílám, občas nějaký pohled. ALe je pravda, že třeba příteli, když mu dávám nějaký dárek nebo jenom tak přnesu oběd do práce, nějaký ručně psaný vzkaz k tomu přidám. Má to svoje kouzlo. určitě větší, než všechno řešit přes facebook!

    ...Instantní krása//Giveaway...

    OdpovědětVymazat
  2. S tím dopisováním a dopisy mi čteš myšlenky! Je to jedna z věcí, která se mi na Anglii líbí - posílají si dopisy a přáníčka pořád. Úplně mě to nadchlo a jednu sadu si už koupila.

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat
  3. už som o niečom takomto počula ale až teraz si mi ukázala aké super to musí byť! Hneď sa idem na to pozrieť :3

    SASHA´S LIFE

    OdpovědětVymazat
  4. hele, já souhlasim, je to super! S kamarádkou si takhle dopisujeme, když jsem v Belgii a má to svoje kouzlo :)

    OdpovědětVymazat