úterý 2. února 2016

NAŠE BUDOUCNOST

Teď jsem na střední škole, ve čtvrtek pojedu do Karlových Varů do čajovny, 19.2. půjdu na maturák a doufám, že si to neskutečně užiju, ale co bude za půl roku, kdy bude čas se hlásit na vejšku? Co se zbytkem svého života, co s dalšími pěti lety?

Miluji plánování, ale tohle plánování se mi moc nelíbí. Vždycky jsem chtěla po střední odcestovat a jako nejsnažší cesta mi přišel au-pair program. Možná bych se i koukla po nějaké práci, že by to nemuselo být au-pair, ale teď si nejsem tak docela jistá... Štve mě to, protože nesnáším, když si nejsem v něčem jistá.



Bylo vysvědčení a já ve třetím ročníku měla vyznamenání. Docela mě to potěšilo, jelikož jsem měla skoro vždycky tak 2 - 3 trojky. Učitel, moje mamka a asi celá moje rodina by byli nejradši, kdybych šla na vejšku. Šla tam moje starší sestra, tak nevím, možná se to ode mě tak nějak očekává. Na základce jsme vždycky byly ty chytré. Já bych to na druhou stranu chtěla také zkusit, ale prostě nevím. Bože proč jsem tak nerozhodný člověk?! Vždycky jsem chtěla cestovat, poznávat svět a teď jsem na rozpacích. Mamka říká, že můžu cestovat i při škole, jako erasmus atd, ale já se obávám toho, že by mě třeba nevybrali, protože nemám dostatečně dobrou aj.


Učitel nám také říkal o pomaturitním studiu. Včera jsme se s mojí nejlepší kamarádkou o tom bavily a jelikož je o ročník níž, tak jsme vymysleli, že bych šla na rok do jazykové školy se hezky biflovat aj (což by mi vůbec nevadilo, protože angličtinu mám ráda a baví mě se ji učit) a pak bychom spolu vyrazili na dobrodružství jménem vysoká škola. Je fakt, že se na vejšku můžu kdykoliv vykašlat a prostě vyrazit někam a je taky fakt, že cestovat můžu i po ní... 

Co budete vy dělat po střední nebo po vejšce? Máte v tom už jasno?
Prosím napište někdo, že nemáte vůbec tušení, abych v tom nebyla sama.

ale někdy ŠPATNÉ ROZHODNUTÍ DĚLAJÍ DOBRÉ PŘÍBĚHY A VZPOMÍNKY.

17 komentářů:

  1. Můj přítel po střední pomaturitní jazykové studium absolvoval a za sebe můžu říct, že kdyby odjel do ciziny, dalo by mu to mnohem víc. Jistě mu to dalo hodně, ale pokud ti můžu doporučit, nechceš-li se hned hlásit na školu, tak jeď. Ono i tu školu můžeš vždycky přerušit, i kdyby nevyšel ten Erasmus, ale třeba ti to pomůže tak nějak najít sama sebe. Já mám teď po maturitě 3 roky a jsem jedna z mála z mého ročníku, kdo se drží tam, kam po maturitě šel. A to vlastně jen pro to, že jsem moc líná začínat nějakou školu odznova :D Chci tím říct, že mnozí měnili obor i školu, někdo začal prací a pak zvolil školu, někdo naopak zanechal školy pro práci. Tohle není jako přihláška na střední, že se to musí vyřešit a musí se to vyřešit hned a za 3(5) let musíš mít splněno. Neměj z toho vůbec strach, rodina tě jistě podpoří, abys byla šťastná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Věřím v osud a že naše cíle jsou předurčené a je jen na nás jak hladkou nebo trnitou cestou k nim dojdeme:-) Ať se rozhodneš jakkoliv, tak jediné co ti poradím, tak podle svého srdce a podle sebe.. Je to Tvá cesta a tvůj život:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja chcem ísť určite na vysokú. My prihlášky tak nejak začíname riešiť už teraz a som si tak na 99% istá, akým smerom by som sa chcela poberať. :DD Ja budem na strednej škole teraz prvýkrát (v 4. ročníku) vyznamenaná, za čo som na sebe veľmi pyšná! Ďakujem za follow, aj ja som ťa dala sledovať :)

    Caroline

    OdpovědětVymazat
  4. Po strednej chcem ísť na výšku, keďže by som chcela študovať medicínu. Túto voľbu už nebudem meniť. Pekný článok.
    NINAVE

    OdpovědětVymazat
  5. Dear, I follow you back #44
    xoxo

    www.bekleveer.com

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem to měla jednoduchý. Chtěla jsem se co nejdřív odstěhovat a osamostatnit se. Proto jsem zvolila jazykovku kvůli aj, páč jsem se učila nj, odstěhovala jsem se, měla dvě brigády a život začal...

    OdpovědětVymazat
  7. Nechoď na vejšku jen proto, že se to od tebe očekává. Nebo že tě do toho hrne rodina. Pokud máš nějaký obor, který tě fakt zajímá a vážně bys ho chtěla studovat - přihlaš se. Ale půlka mojí třídy z gymplu šla na práva a šla tam v tak-ať-mám-teda-tu-vejšku stylu. Dost jsem si ťukala na čelo.
    Ale jestli tě další studium nějak netáhne a chceš poznávat svět, tak prostě odcestuj. Žádný velký přemýšlení, najdi si brigádu, nějakej nocleh a vyjeď! I kdyby ses měla hned za půl roku vrátit zpátky domů, bude to pro tebe přinejmenším super zkušenost, zážitek.. :)
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem po střední vycestovala jako au-pair do Anglie a byla jsem tam rok, naučila se perfektně anglicky a pak jsem zase cestovala do Francie, kde jsem měla i přítele a naučila se francouzsky a pak do Španělska a byly to nejlepší tři roky cestování nehledě na to, že umím mluvit třemi cizími jazyky a teď teprve chodím na VŠ a chystám se na Erasmus a vůbec ničeho nelituji, ale záleží na každém no :) hodně štěstí!!! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
  9. Stejně jako ty jsem po střední chtěla odcestovat do zahraničí, byl to jeden z mých snů snad už od záladky.. ale nakonec z toho sešlo a zpětně jsem za to moc ráda :) Ještě než jsem nastoupila na vejšku, byla jsem rozhodnutá, že "aspoň" odjedu na Erasmus, po prvním týdnu na vejšce mě to přešlo :D ..uvědomila jsem si, že to není pro mě a že moje sny a životní plány jsem trošku někdě jinde, než si sbalit věci a začít žít v cizině.. Ale pokud je to něco, po čem skutečně toužíš a chceš to, jdi si za tím, buď to vyjde, a nebo ne.. ale nikdy se to nedozvíš, dokud to nezkusíš :)
    A neboj, to, co bych chtěla dělat po střední jsem nevěděla ani po tom, co jsem odmaturovala :D ..a i teď po prvním semestru na vejšce jsem pořád z toho všeho rozpačitá, ale pořád doufám, že jsem si vybrala správně a strašně moc doufám, že to vyjde, jak mně, tak i tobě :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já se přiznám, že si tak nějak nedovedu představit co budu dělat po výšce, na kterou sice chci jít, ale netuším pořádně na jakou a jak to tam vůbec budu zvládat..takže..asi tak :D

    SweetElis

    OdpovědětVymazat
  11. Já na Erasmu byla a byl to zážitek k nezaplacení, ale teď zpětně po škole vidím mnohem lepší alternativu, o které jsem v době studia na VŠ moc netušila. Na spoustě VŠ v Evropě se dá studovat bez toho, aniž bys platil školné a tak je možné vysokou školu studovat zadarmo například v Dánsku nebo ve Skotsku, podle mě jedno z nejlepších rozhodnutí jaké člověk může udělat, pokud ho láká život za hranicemi, na cestách a studiem dohromady.

    OdpovědětVymazat
  12. Keďže chodím na gymnázium, akosi sa odo mňa očakáva, že pôjdem na VŠ, no žiadne problémy s tým akosi nemám :D I keď ma láka možnosť poznávať svet, ja by som si zvolila asi štúdium.. :D Ja si zase neviem vybrať odbor, pretože mňa baví toľko vecí....

    OdpovědětVymazat
  13. Jsem ve druháku a taky vůbec nevím co dál...Nevím ani jakou vysokou školu,ani co chi dělat za práci. Závidím lidem co mají například nějaký předmět ve škole ve kterém excelují a to je posune určitým směrem. Teď v únoru budeme mít ve škole možnost zdarma si udělat profitesty,tak třeba mě to někam posune...

    All About Everything

    OdpovědětVymazat
  14. Jsem ráda, že tady řeší stejné problémy jako já..Pomaturitní studium je dobrý nápad, ale já ho mám až jako poslední možnost..Už bych brala konec května a mít úplně všechno za sebou !

    OdpovědětVymazat
  15. Já být tebou, tak se na jazykovku určitě vykašlu. Zaplatíš peníze a nikdy tě tam nenaučí mluvit jako když budeš žít nějakou dobu v cizině. Dle mého názoru je rozumné na rok po maturitě odjet a pak nastoupit na výšku. Navíc výška není určující. Pokud vystuduješ nějakého bakaláře, nemusíš na něm pokračovat i na magistru. Na magisterském studiu se můžeš pořád rozhodnout pro něco jiného. A vůbec, ve výsledku nemusíš dělat to, co jsi vystudovala.

    Kupříkladu já, ve svých čtyřiadvaceti letech, se skoro vystudovaným magistrem z Mediálních a Kulturálních studií, jsem zatoužila po svém dětském snu - programovaní. To jsem nikdy nešla studovat, protože mi nikdy nešla matematika. :) Ale teď prostě cítím, že to musím zkusit a nemůžu jinak. Tak jsem se přihlásila na nějaké workshopy, ráda bych dělala weby. Musím jednoduše zkusit, jestli by tohle nemohlo být to, co mě bude doopravdy naplňovat a co by se mohlo stát mým řemeslem. Uvidím. :) Jsme mladé a nic není definitivní. Máme soustu možností, jenom si to musíme uvědomit. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Po střední jsem odjela do Londýna, naslepo, "prázdninovej přivýdělek", s tím, že jsem byla přijatá na vejšku, o který mi, příliš pozdě, došlo, že pro mě není. Co si budem povídat, "tam venku" jsem poznala neskutečnou svobodu. Jenom ze srandy jsem se vrátila zkusit jeden semestr zmíněné školy, mezitím se přihlásila na mně blízkej obor do Skotska. A ono to vyšlo. A teď mám půl roku pro sebe, než začnu na nové škole ve Skotsku. Odjíždím zas poznávat svět a takhle mi to konečně neskutečně a nepopsatelně vyhovuje. Není to asi cesta pro každýho, ale mně dala neskutečně moc. Tak ať to vyjde. A hlavně žádnej strach, to je to, co nás limituje :)

    OdpovědětVymazat
  17. ja mám TITUL mama a mne to stačí, možno pojdem externe studovat no mam iné plány :)

    TeenMumy

    OdpovědětVymazat